Kwaliteit


Kwaliteit


Kwaliteit van een dienst of een product is niet een statisch iets. Het is niet alleen van belang dit te bewaken en borgen, het te beschermen. Het vraagt ook om actief bevorderd te worden.


De wijze waarop dit gebeurt in deze praktijk is vastgelegd in een kwaliteitsstatuut.


Het document kan hier onder gedownload worden.

Kwaliteitsstatuut
Bewaken en bevorderen van kwaliteit van dienstverlening
Kwaliteitsstatuut.pdf (17MB)

Klachten


Het kan ook zijn dat u niet tevreden bent over de zorg die geboden wordt. In dat geval zullen wij daar eerst met elkaar over willen spreken. Mochten wij daar onverhoopt niet uit kunnen komen, dan bestaat de mogelijkheid uw klacht neer te leggen bij de klacht- of geschillen commissie van mijn beroepsvereniging - de NVRG. Klik hier om naar de NVRG te gaan.



Gegevensuitwisseling


Voor zelfstandige beroepsbeoefenaren geldt ook de verplichting vanuit de overheid en zorgverzekeraars om regelmatig de voortgang van de behandeling en de tevredenheid van cliƫnten te meten.


De gegevens die aldus gegenereerd worden, worden via een versleutelde verbinding geanonimiseerd doorgevoerd naar de Stichting Benchmark Geestelijke Gezondheidszorg (SBG). Het deelnemen aan deze benchmark is verplicht.


Om e.e.a. goed te kunnen regelen zijn een 2-tal overeenkomsten gesloten met de Stichting Vrijgevestigden ROMmen' (SVR).


Indien gewenst kunnen beide overeenkomsten hier onder gedownload worden.

Overeenkomst SVR 1
Wettelijk voorgeschreven aanbieden van gegevens aan Stichting Benchmark GGZ
Ovk SVR - Vrijgevestigden Bewerkersovk v20160801-01.pdf (277.45KB)

Overeenkomst SVR 2
Versleuteld aanbieden van wettelijk voorgeschreven gegevens aan Stichting Benchmark GGZ
Ovk SVR - Vrijgevestigden v20160801-01.pdf (370.47KB)

De praktijk is AVG-proof. Om deze reden is ook een privacy-document vastgesteld. Het kwaliteitsdocument is hier in te zien.